dijous, 5 de juliol de 2012

El Quadern a Menorca: Les nostres platges

Ja us hem explicat com vam organitzar el viatge, quines rutes vam seguir cada dia i allò que vam veure, i ara us volem explicar potser una de les coses per les que l'illa és més coneguda.

Si sentim Menorca de seguida ens venen al cap imatges de platges de sorra blanca i aigües cristal·lines, de joves i famílies prenent el Sol i refrescant-se a les seves cales.

Bé, doncs tot i que ni el Francesc ni jo som d'aquells que s'estan hores i hores estirats a la sorra esperant passar del blanc al negre passant pel vermell, sí que ens venia de gust fer algun "chapuzón" ja que ens trobàvem allí, i gaudir-ho una mica. Aixi que us explicarem a quines vam estar i què ens van semblar.

ARENAL DE SON SAURA:
Tal i com us vam comentar a la primera entrada, aquesta va ser la primera platja menorquina a la que vam posar els peus.

Una platja familiar, de sorra fina i blanca, amb tres cabretes menjant-hi rostolls, on vam fer un petit passeig.

Si hi aneu, podeu ficar al cotxe pel camí que surt de la carretera. El camí està en bones condicions, i al final d'aquest trobareu una esplanada on aparcar. Són 200 metres de res, però si fa calor, s'agraeix no haver de caminar.

Al costat de la platja hi ha un restaurant-cafeteria.

CALA NA MACARET:
La vam trepitjar el nostre segon dia a l'illa tal i com us vam explicar a les nostres rutes.

El poblet és petit, tranquil i familiar. La cala no deu arribar als 50 metres, i l'aigua era cristal·lina i fresqueta a principis de juny.

Des de la sorra i prenent un bany es pot gaudir de la vista de les illes d'Addaia just al davant.

Al poble hi ha una placeta amb aparcaments i és accessible només baixant unes escales al carrer més proper.

CALA GALDANA:
El tercer dia, que va ser el que, com ja us hem explicat, vam destinar majoritàriament a les platges, vam anar a Cala Galdana, al sud-oest de l'illa.

A aquesta platja, envoltada de la corresponent urbanització i hotel, s'hi pot arribar fàcilment amb cotxe. I l'enclavament disposa de tres miradors diferents des dels quals s'obtenen bones vistes de la platja i els voltants.

Té aparença de platja més turística i plena de les típiques hamaques blaves. Tot i així, no ens hi vam banyar, vam decidir fer-ho a alguna de les següents.

CALA MITJANA:
Vam deixar el cotxe a Cala Galdana, on havíem vist un rètol en el que posava que caminant, a 200 metres s'hi accedia a Cala Mitjana.

Vam iniciar el camí per una pineda, a través d'un bosc mediterrani, i després de caminar més de 20 minuts vam anar baixant fins a poder divisar aquesta cala.

La veritat és que els 200 metres no són gaire encertats. Suposem que deu estar a 1 km aproximadament.

Bufava vent de sud amb força i l'aigua estava bastant moguda, així que no vam arribar a baixar fins a la sorra. Vam preferir fer els vint minuts de pujada fins al cotxe i dirigir-nos a les altres platges que teníem pensades.

Havíem vist a la guia que per a les platges Turqueta, Macarella i Macarelleta, s'havia de pagar per deixar el cotxe a l'aparcament.

Les fotografies i els comentaris arreu ens semblaven espectaculars, així que almenys a alguna volíem aproparnos-hi.

Des de Ciutadella i en dirreció Sud, trobareu els indicadors cap a les platges del sud-oest de l'illa. No tenen pèrdua i estan molt ben senyalitzades.

Havíem pensat anar a Cala Macarella i Macarelleta (o una de les dues) i a Cala Turqueta.

Quan anàvem per la carretera ja vam veure la senyal de pàrking per a aquestes platges, i arribats a una bifurcació, no sabem ben bé perquè, vam decidir tirar a l'esquerra cap a Cala Macarella i Macarelleta.

La pròpia carretereta, asfaltada, estreta en alguns trams, però pensada per a la doble circulació i el civisme, arribant al final t'adreça, amb una senyal de pàrking, a una zona a 750 metres, al costat de la qual s'hi troba un home davant una tanca que t'explica que pots deixar allà el cotxe i caminar mitja hora fins a la platja, o entrar al terreny que ell vigila i conduir fins a una zona d'aparcament a dos minuts de la platja, tot pel preu de 5€ al dia.

La veritat és que ens sembla excessiu el preu per deixar el cotxe, però només ho vam fer un cop en tot el viatge, i havíem estat esperant per gaudir d'un bon bany a una de les platjes.

Ja us diem que no sabem ben bé perquè vam decidir aquella i no Cala Turqueta. Això sí, un cop pagada una, vam acordar no anar a l'altre per tornar a pagar. Així que ens vam quedar sense visitar Cala Turqueta, però no ens va saber pas greu.

CALA MACARELLA I MACARELLETA:
Després de pagar per entrar i poder deixar el cotxe, i caminar dos minuts fins a la platja, des de la que també es pot accedir a Cala Macarelleta, vam decidir fer el següent: primer aniríem caminant a Cala Macarelleta (uns deu minuts per un camí ben acondicionat pel penya-segat) i després tornaríem a Cala Macarella.

Pel preu d'un aparcament teníem dues platges juntes.

La veritat és que jo era una mica reticent a anar fins a Cala Macarelleta, donat que és coneguda i indicada com a platja nudista, i no em venia de gust estar incòmode, però vam pensar que almenys estaria bé aproparnos-hi ja que estàvem.

Va ser un gran encert!!

Cala Macarelleta és una petita Cala d'uns 40 metres, de sorra fina i blanca i aigua turquesa. Encaixada entre penya-segats i amb no gaire gent.

I sobre el fet que sigui nudista.... jo crec que de les quaranta o cinquanta persones que hi havíem, només mitja dotzena practicaven nudisme.

Va ser el millor bany a la platja de la meva vida!

El Sol, la calma... potser el ventet que aixecava la sorra empipava una mica... però també ajudava a pair millor el Sol. L'aigua fresqueta però tolerable... oh!

Després de fer el bany de rigor a Cala Macarelleta i estirar-nos una estona a la sorra, vam recollir i vam desfer el camí pel penya-segat fins a Cala Macarella.

En arribar, i enlluernats pel que acabàvem de veure, Cala Macarella ens va semblar més gran i lletjota, menys acollidora i amb algues, així que ja no hi vam fer el bany.
Això sí, a tocar hi teniu un restaurant pel que us pugui fer falta.

Vam tornar al cotxe i vam anar a dinar a l'apartament. Però això, ja us ho vam explicar a l'entrada de les rutes.

Així que aquestes han estat les platges menorquines que hem vist i gaudit.

Esperem que aquesta informació us pugui fer servei, o si més no, que mentre la llegiu gaudiu tant com ho vam fer nosaltres en aquest viatge!