diumenge, 5 d’agost de 2012

El Quadern a la Garrotxa: Planejar l'escapada

Com us apuntava en Francesc amb l'anterior entrada, és moment d'explicar-vos la nostra escapada a la Garrotxa.

És un dels indrets que teníem apuntats i que tard o d'hora volíem visitar. És per això que quan va sortir un val de descompte a la web Groupalia d'una casa rural (l'Illa Riudaura) a la zona, no ens ho vam pensar. Per 44€/nit gaudiríem d’un entorn privilegiat i un apartament totalment equipat, amb un regal de benvinguda (una ampolla de vi, formatge i llonganissa típics de la zona).

Vam agafar dues nits, per escapar-nos un cap de setmana, que aprofitaríem per visitar la zona volcànica i els pobles més destacats dels voltants.

La reserva la vam fer efectiva, només adquirir el val, per a poder-la gaudir a principis del passat mes de juliol. Vam escollir un apartament de la planta superior.

La casa consta de sis apartaments, tres a la planta baixa i tres a la superior, totalment equipats. A cascun d’ells s’entra per la seva corresponent terrassa, agraint així, no haver-te de topar amb cap veí en cap moment, donant al visitant privacitat i aïllament, tot i pertànyer a un edifici comú. La construcció és bastant nova, i els apartaments són espaiosos i acollidors, molt ben equipats: nevera i congelador, cuina, forn, microones, cafetera, torradora, i tots aquells estris que podríeu necessitar. A la cuina hi ha, a més a més, molts armaris, una taula amb quatre cadires, un sofà, llar de foc i un petit televisor. El bany és ample així com també l’habitació, tot decorat amb bon gust i criteri respecte l’entorn. A la terrasseta, a més, disposareu d’una tauleta i dues cadires més.

Al jardí dels apartaments hi ha una zona de jocs per a nens i una zona de pic-nic.

L’illa d’apartaments forma part d’un complex amb més cases, que disposa de zona de jocs per als més petits i una piscina que també podreu fer servir.

Vam estructurar l’escapada de la següent manera:

Divendres a la tarda vam aprofitar la pujada a la Garrotxa per parar a alguns pobles de la Vall d’en Bas: Hostalets d’en Bas, Sant Esteve d’en Bas i les Preses, des d’on vam dirigir-nos a l’apartament (que pertany al poble Riudaura) i ens vam registrar.

Dissabte volíem aprofitar per veure el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa: Volcà de Santa Margarida, Croscat, Fageda d’en Jordà, acabant el dia als municipis de Santa Pau i Sant Privat d’en Bas.

Diumenge, com que ja havíem de deixar l’apartament, vam posar rumb a l’est cap als pobles de: Sant Joan les Fonts, Castellfollit de la Roca i Besalú.

Un cop presentat l’itinerari amb tot allò que vam fer, us explicarem les nostres experiències en dues entrades:
La primera tractarà del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.
A la segona us presentarem els pobles que vam visitar durant la nostra escapada.

Esperem que us sigui útil i us agradi.