dilluns, 12 de novembre de 2012

El Quadern al Sud de França: El primer dia, de ruta fins a Carcassona

A la web d’ofertes Letsbonus vam trobar dues nits a un hotel de Llívia per poc més de 50€ la parella, així que no ens ho vam pensar perquè teníem ganes de visitar el Sud de França, i aquesta localitat podia ser un bon lloc per fer de camp base.

La oferta, com hem dit, incloïa dues nits amb esmorzar a l’hotel Esquirol, un petit hotel situat a la carretera principal de Llívia.

Vam voler aprofitar uns dies d’estiu i vam ampliar l’escapada amb un altre hotel, en aquest cas reservat a través de la web de booking.com.

Com que també teníem ganes de visitar Carcassona, vam buscar hotels pròxims a aquesta localitat per poder-hi fer nit, perquè la distància entre aquesta localitat i Llívia és de més de dues hores en cotxe.

En aquest cas vam reservar una nit a l’hotel Campanile, situat a un polígon a les afores del centre de la ciutat, però a només uns minuts en cotxe de la Vila Medieval. És un hotel d’estil Ibis o similar, però decorat amb molt bon gust i elegància, i cuidant tots els detalls per a que et sentis ben agust. Aquesta reserva ens va sortir per 60€, la meitat del preu de l’hotel si l’agafeu allà.

Una vegada vam decidir on dormir i quins dies, vam traçar l’itinerari. El primer dia vam matinar i anar fent camí cap al nord borejant la costa, per així visitar Portbou, Cotlliure, Perpinyà, Narbona i acabar el dia a Carcassona, que era el lloc que volíem visitar el segon dia amb calma.

A Portbou vam arribar a l’hora d’esmorzar, vam deixar el cotxe al port i ens vam dirigir cap al centre on vam fer un cafè.

És una petita localitat costanera, d’on destaca l’estació de trens i l’església, però la veritat és que no ens va cridar massa l’atenció i ni tan sols ens hi vam apropar.

El que sí que vam poder veure va ser les conseqüències de l’incendi de l’estiu passat a l’Empordà.

Pujant cap al Nord per la costa vam arribar fins a Cotllilure, on vam visitar amb calma la localitat. Tot i que ens va costar trobar aparcament, just abans de desistir vam trobar un lloc i ens hi vam quedar.

Vam enxampar un dia de boira que donava al paisatge un to fantasmagòric. Tot i això vam fer un passeig per la platja, l’església que es troba al costat i bona part del centre de la vila, per acabar visitant el cementiri on es troba la tomba de l’escriptor Machado.

Era hora de dinar, així que vam decidir fer-ho a Perpinyà. Vam poder visitar el centre i fer un passeig pel costat del riu Tet, i visitar-hi la Catedral. No volíem estar gaire estona donat que volíem passar la nit a Carcassona i encara volíem passar per Narbona.

A Narbona preteníem passar no més d’una hora, així que un cop aparcat el cotxe, vam anar caminant cap al centre de la ciutat, i tot just arribar a la plaça de l’Ajuntament vam veure un trenet turístic que estava apunt de fer la seva última sortida, així que no ens ho vam pensar. Els trenets són una bona manera de visitar els llocs si no hi disposes de gaire estona.

El que ens va sorprendre d’aquest indret és la seva Catedral inacabada, on només hi trobareu les parets, les columnes principals i el cor.

D’aquest trenet, heu de saber que fa una ruta bastant àmplia, d’aproximadament una hora de durada. Té un preu de 6€ per persona, però tot i estar disponible en diversos idiomes, pels altaveus només sentireu francès, si voleu algun altre idioma (castellà, anglès o alemany) ho heu de dir al conductor, que us facilitarà un tríptic que haureu d’anar llegint a mesura que avança el recorregut, i que li haureu de tornar en acabar la visita.

Tot i que a Narbona vam passar més temps del que havíem previst, vam posar rumb a Carcassona, i vam anar directes a l’hotel Campanile.