dimecres, 16 de gener de 2013

El Quadern al Pallars i les seves valls: Inici del viatge, camí fins a Àreu

La nostra escapada al Pallars va començar en divendres, on vam pujar fins Àreu, lloc on teníem reservades dues nits. Àreu es un petit poble situat a la part més nord de la Vall Ferrera. Es podria dir que en Àreu s’acaba la carretera, ja que a partir d’allí per anar a qualsevol lloc no tens més remei que baixar un altre cop.
El viatge va començar fent parada a Guissona per dinar, per seguir fins a Sort, capital del Pallars Sobirà, ben entrada la tarda.
Hi vam parar tot i no tenir previst fer-ho. Al passar per la carretera vam veure que a la Bruixa d’Or no havia cua per comprar loteria, així que vam provar amb la sort. La següent parada va ser Llavorsí, poble típic de muntanya, previ a arribar a Àreu.
Havíem trobat una bona oferta a través de Groupon, Hotel Vall Ferrera, just a l’entrada del poble. Àreu és una petita localitat pirinenca que ens semblava un bonic lloc per fugir de l’aglomeració de les ciutats i suficientment a prop del Parc Natural d’Aigüestortes, lloc que teníem ganes de visitar des de feia força temps.

L’hotel tot i no tenir grans luxes, és del tot correcte, així que després de sopar una mica, vam anar a dormir per descansar. L’endemà ens esperava el Parc Natural d‘Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, lloc que teníem previst passar el dissabte.