dissabte, 26 de maig del 2012

Lumine, Vila-Seca

Fa unes setmanes, quan ja havia començat la primavera però les nits eren fredes i ventoses, vam anar al restaurant Lumine dins el mateix recinte.
Descrit com a Beah & Golf Community, la idea era, a més de tenir un camp de Golf, complex de piscines, restaurant, gimnàs i platja pròpia, fer tot un recinte residencial.
Si visiteu la web i investigueu una mica (a la part superior dreta podeu trobar “Visita virtual”), veureu que pertany a Port Aventura i compta, a més, amb els Hotels i el centre comercial de Vila-Seca. Tot un macro complex que, segurament com a conseqüència de la crisi, ha quedat aturat, com a mínim respecte a la construcció dels diferents carrers residencials.
I un cop feta aquesta petita introducció i localització, explicar-vos que segons on busqueu, trobareu que el complex té diferents punts assenyalats al mapa. Jo us deixo localitzat el punt exacte on es troba el restaurant.
Bé, doncs anem a la nostra experiència.
Vam reservar per sopar i degustar el Menú amb acompanyament de música Jazz.
El lloc és romàntic i acollidor, just a la vora del mar. Com us he comentat, no feia un temps gaire agradable i vam sopar a l’interior, igual que la resta de comensals, però amb bon temps i al migdia, segur que és un plaer gaudir de la gastronomia, el paisatge i la remor de les onades.
Ja us haureu fet a la idea de la categoria de l’indret. I la veritat és que tot va estar en consonància. Vam gaudir tant!
Les taules grans i àmplies, a distància considerable les unes de les altres, en un saló espaiós i ben decorat. En total potser hi havia unes 9 o 10 parelles, gairebé totes amb el val descompte a través de Letsbonus.
Un piano de cua negre al mig del saló amb el seu pianista i un saxofonista posaven melodia a la nit.
De què constava el menú?
Degustació d’olis: Només arribar t’ofereixen diferents panets acabats de fer: xapata, panet de nous o panet amb llavors de rosella. Jo en vaig demanar un de nous, i el Francesc el de rosella.
T’apropen una gran taula tota plena d’ampolles d’oli amb etiqueta Lumine i et deixen escollir quin en vols tastar. Hi havia l’oli verge, de mandarina, picant, de romaní, de cafè, farigola... Vam escollir mandarina i farigola i mmmmm.
Cortesies de la casa: tres petites creacions del dia.
La cambrera ens va disposar tres "platets" amb ordre i delicadesa i ens va narrar: "a la dreta tenen un dau de tonyina marinada amb salsa de soja i llavors de rosella, a la part superior crema de carbassa i a l'esquerra una boleta de formatge de cabra i codony amb ametlles. Els recomanem que facin dreta, esquerra, amunt".
Així que li vam fer cas.
És un punt d'aquells de cortesia en que ja tot comença bé, i jo vaig tenir la sensació que em podia deixar endur i gaudiríem de la nit de la mà dels professionals... i així va ser... :D
Entrant fred: crema de tomàquet tèbia amb gelat de parmesà i oli d’alfàbrega.
Doncs dit i fet, ens van portar un plat gran i preciós amb una torradeta al centre que feia de base de la gran bola de gelat de parmesà, i unes gotes de l’oli al fons del plat.
I on està la crema de tomàquet? Us podríeu preguntar. Doncs la noia venia amb un recipient i ens va abocar al plat la crema de tomàquet tèbia.
El contrast de temperatures i sabors.... mmmmmm deliciós!
Entrant calent: patates a lo pobre amb garrí cruixent i ou ferrat de corral. Ja aneu veient que tot i que pots anar amb aquella idea de “és un lloc de pitiminí, em quedaré amb gana” res a veure amb la realitat!
Ens van servir un cilindre de patates a lo pobre amb garrí cruixent a la part superior, i coronat per un ou ferrat que feia goig!! I amb sal negra. Bé, no cal dir que estava impressionant!!!
El plat principal donava la opció a escollir entre milfulls de filet de vedella amb bolets a la crema amb foie o daurada amb patates panadera i mineure d’avellanes.
Aquí cadascú va escollir una cosa:
Ana: el peix, molt bo, suau i fresc. Si li haguéssim de trobar algun però, el fet de repetir de patates, però com que tampoc estaven cuinades igual, no conta ;P

Francesc: No cal dir que com els entrants, el plat de carn estava bonissim. Jo anava ja una mica ple amb tants entrants, però la carn al estar molt melosa va entrar molt bé. Per donar-li la mà al cuiner i dir-li "gràcies paio pel jalar".

Postres: crema catalana del Lumine.
Ens van portar una crema o escuma de crema catalana que amagava al seu interior una bola de gelat de vainilla. Molt bona.
Tot això ho vam regar amb una ampolla de vi blanc i aigua mineral.
En Francesc va prendre cafè, i ens van portar els sucres tal i com veieu a la foto, a més d’uns petit furs per acompanyar (nous, maduixa i brownie de xocolata).
Una delícia tot plegat! El menú, l’elaboració, l’atenció, el lloc.... i si us diem el preu....
Aquest menú, per cap, està valorat en 79€.
Bé, doncs us hem de dir que a les pàgines de descomptes va sortint, així que si us animeu, el podreu trobar per 39€.
Però com que el Francesc és molt apanyat, va trobar un dia en que feien 2x1, així que el va aprofitar, i a més, a la pàgina de descomptes tenia 10€ de regal. És a dir, que vam sopar aquest espectacular menú per 29€ els dos!