dimecres, 28 de novembre del 2018

Escapada a l’Empordà

El pont del 12 d’octubre el vam passar a terres gironines, més concretament a la zona del Cap de Creus (Empordà).

Roses, Empordà

La nostra intenció no era molt ambiciosa, descansar i veure alguna cosa de la zona. En principi tenim plantejat el primer dia per pujar, de camí visita la fundació MONA a Riudecols de la Selva i instal·lar-nos a Roses per aquests tres dies. El segon dia voliem visitar el Monestir de Sant Pere de Rodes i de tornada el tercer dia passar pels Aiguamolls de l’Empordà, però la pluja ens va fer canviar una mica els nostres plans de l’escapada.

La fundació MONA es sens dubte una visita molt recomanable i que fa pensar al visitant, us la recomanem.

Fundació MONA

Sortits de la visita guiada, vam anar a dinar a Les Oliveres, un dels pocs restaurants que posseeix Riudecols de la Selva. Millor no escriure la nostra experiència, lamentable!

Platja de Roses

Ja pronosticaven pel cap de semana mal temps, així que no ens va agafar de sorpresa el clima. Força boira i núvols grisos feien predir que la visita al monestir de Sant Pere de Rodes no seria molt afortunada. Ens vam dirigir allí, però no vam poder gaudir de les vistes de l’indret, tot i que vam poder disfrutar d’una visita guiada pel recinte.

Claustre del Monestir

Una vegada sortits d’allí ens vam dirigir al Port de la Selva, on vam fer un menú al costat del mar.

Port de la Selva

Seguidament vam anar a Cadaqués, per passejar, tot i no gaudir de massa bon temps.

Cadaqués

El tercer dia teniem previst visitar els Aigüamolls, però com havia plogut els darrers dies i el sol no acabava de fer presencia vam decantar la visita. Ens vam quedar a Roses per visitar la Ciutadella i el museu que es troba en el seu interior sobre la historia de Roses.

Ciutadella de Roses

Visita molt recomenable, tot i que deixem pendent per una altre ocasió gaudir dels Aigüamolls.